Risktvåan Bil

Risktvåan bil

Stockholm City

Nu kan vi på Stockholm City Trafikskola erbjuda våra elever Riskutbildning del 2 (även kallad för ”Risktvåan” eller ”Halkkörningen”). Precis som för Riskettan och Handledarutbildningen kan du få koll på lediga tider samt boka detta utbildningsmoment direkt på nätet.

Vad innebär Risktvåan?

Syftet med den andra och sista delen av riskutbildningen är att eleven ska få en förståelse för förhöjda risksituationer i trafiken och lära sig sig undvika dessa genom att agera förebyggande. Utbildningen börjar med en teoretisk genomgång och diskussion av sådana situationer. Eleven kommer därefter att få praktisera körning på halkbana och känna på hur fordonet reagerar på olika slags underlag och förutsättningar.

Kan man bli underkänd?

Om läraren anser att du har för undermåliga kunskaper för att tillgodogöra dig utbildningen på ett tillfredställande sätt så kan du bli underkänd. Detta innebär att du måste göra om hela kursen. Detta är dock mycket ovanligt. Det ska också understrykas att risktvåan är ett utbildningsmoment och inte ett prov. Men för att få godkänd så måste du naturligtvis ha tillräckliga kunskaper för att kunna tillgodogöra dig de olika utbildningsmomenten. Rent allmänt brukar man säga att du ska boka risktvåan först när du är redo att boka körprovet.

Hur gör jag för att boka?

1. Klicka på "Bokning / Webbshop" i det övre hörnet.
  2. Leta upp en ledig tid som passar dig.
  3. Klicka på ”Boka”, fyll i dina personuppgifter och betala avgiften.
  4. Glöm inte att ta med dig giltig legitimation till utbildningen.

Har du några frågor om utbildningen? Tveka inte att kontakta oss.

Pris/person: 1.899 kr
Samlingsplats: Det beror på vilket datum man bokar, kontakta oss: info@stockholmcitytrafikskola.se

Kontakta oss om Risktvåan