Riskettan MC

RISKETTAN MC är en del av risk två-träningen. Det här steget är avgörande innan du skaffar ett körkort för motorcykel. RISKETTAN MC kommer att ge dig noggrann kunskap så att du kan klara provet hos Transportstyrelsen. Huvudfokuset med denna utbildning är att du ska lära dig köra bra. Vi har trvärdiga instruktörer som är skickliga på risktagande för motorcyklar.

De besitter stor kunskap och erfarenhet inom detta område. En obligatorisk utbildning består av ett teoribaserat pass som är grundläggande för dig som ska ta körkort för motorcykel. Vi är godkända av Transportstyrelsen som risk pedagoger. I det här första steget kommer vi att göra dig redo för de praktiska sessionerna. Vi erbjuder en lugn och avkopplande atmosfär för våra elever att lära sig i.

Varför ska du välja Riskettan MC?

Som vi har diskuterat tidigare är det en teoribaserad del av riskutbildningen. Det teoretiska kunskaperna hjälper dig att förstå huvudtanken bakom tekniken och gör att du kan skilja mellan olika metoder och deras betydelse. Det här har en viktig betydelse i ditt lärande kring motorcykelkörkort. En kombination av teori och lite praktik kommer att göra det möjligt för dig att bli bekant med förhållanden som kommer att uppstå under sessionen. Genom denna utbildning kommer du att förebygga farorna på vägen och göra det säkrare för alla. När du tagit riskettan är den giltig i 5 år framöver.

Vad kommer att behandlas i Riskettan MC?

Den här utbildningen är välgörande för alla som vill ta ett körkort för motorcykel eftersom den täcker alla viktiga aspekter.

• Riskfyllda beteenden,
  • Trötthet eller utmattning
  • Alkohol och droger.

Det här är faktorer som alla påverkar din körning, särskilt om du kör motorcykel. Kursen innehåller alla möjliga ämnen om till exempel skyddsutrustningar, bromsar, däck och olika situationer som kan uppstå i verkligheten. Instruktörerna kommer att diskutera alla dessa faktorer och deras konsekvenser. Alla våra elever kommer att få en uppdaterad utbildning. Hos oss uppmuntras eleven att vara med i diskussionerna, eleven ska förstå och tala svenska annars kommer tolk att krävas.

Utbildningen kommer att ge insikter om riskbeteenden, deras konsekvenser, faktorer som påverkar dessa beteenden och hur man undviker dessa risker. Eleven kommer att inse att alkohol och droger har negativa resultat för föraren och alla på vägen. Eleven kommer också lära sig betydelsen av koncentration och vila som förare.

Viktigt att tänka på inför kursen

• Ta med giltigt ID
  • Betalning måste göras före sessionen.
  • Du måste komma i tid.
  • Håll alltid fokus.

Kontakta oss gärna

Kontakta gärna teamet för Riskettan MC-bokningar om du har några frågor kring utbildningen. Hos oss kan du känna dig trygg med dina körkunskaper och färdigheter.

Illustration Illustration